جراحی بینی ترمیمی جهت رفع ایرادات ناشی از جراحی بینی یا ایرادات برطرف نشده در عمل زیبایی اول ، انجام می شود. عمل بینی ثانویه معمولا به دلیل انتخاب پزشک نادرست یا عدم مراقبت های لازم بعد از جراحی زیبایی بینی است. می توانید برای کسب نتیجه مطلوب از عمل بینی ترمیمی در رشت ، این پروسه را نزد دکتر شادی جوادی ، بهترین جراح بینی رشت انجام دهید. برای این منظور مشاهده نمونه کارهای موجود در گالری ویدیو و تصاویر پیشنهاد می شود.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر شادی جوادی

اگر شما نیز نیازمند روتوش بینی هستید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با این عمل به شما می دهیم. مواردی که در این مطلب خواهید خواند:

  • مزایای عمل ترمیمی بینی چیست ؟
  • چرا باید برای جراحی ترمیمی بینی یکسال صبر کرد ؟
  • عمل بینی ترمیمی برای چه کسانی مناسب نیست ؟
  • جراحی ترمیمی بینی برای چه کسانی مناسب است ؟
  • هزینه عمل ثانویه بینی چقدر است ؟

مزایای جراحی بینی ترمیمی

در صورتی که جراحی بینی ترمیمی خود را نزد بهترین جراح رشت ، انجام دهید و مراقبت های بعد از جراحی ثانویه بینی را به درستی رعایت کنید ، مزیت ها زیر نصیب شما می شود :

  • رفع ایرادات ظاهری بینی : این ایردات نظیر انحراف ، قوز ، متناسب نبودن سوراخ بینی ، افتادگی نوک بینی ، مرتفع نشدن قوز، سربالا شدن بیش از اندازه بینی ، کوتاه شدن زیاد نوک بینی ، در عمل اولیه است.
  • رفع ایرادات تنفسی : درصورتی که در عمل زیبایی اول ، دچار مشکل تنفس شده باشید ، در جراحی روتوش بینی این مشکل برطرف می شود.

 برای جراحی ثانویه بینی یک سال صبر کنید !

عمل زیبایی بینی ، چه در بینی استخوانی و چه در بینی گوشتی انجام شده باشد ، ساختار بینی به مدت یک سال ملتهب می شود و این جهت آن که التهاب و تورم کامل از بین برود ، نیازمند زمان هستیم. به طور کلی تورم بینی بعد از یک سال از بین خواهد رفت. بدین ترتیب پزشکان پیشنهاد می کنند که قبل از بین رفتن تورم و نشان دادن فرم واقعی بینی ، از هرگونه عمل ثانویه روی بینی خودداری کنید. تورم در بینی اجازه نمایان شدن فرم واقعی بینی را به مراجعه کننده و پزشک نمی دهد. در این مواقع ممکن است مراجعه کننده ، تصور کند بینی جدید وی به درستی فرم نگرفته است ؛ اما بعد از گذشت یکسال ، از فرم بینی خود کاملا راضی شود.

 افرادی که نباید عمل بینی ترمیمی انجام دهند !

اگر در دوران بارداری به سر می برید ، مواد بیهوشی و فرآیند جراحی برای شما و جنین مناسب نیست ؛ بنابراین باید تا بعد از فارغ شدن صبر داشته باشید. اگر در دوران شیردهی به سر می برید ، بهتر است صبر کنید ، این دوران به سرآید ؛ سپس برای جراحی ترمیمی بینی خود ، اقدام کنید. اگر در فرم بینی خود وسواس دارید ، بهتر است قبل از انجام هرگونه جراحی زیبایی ، ابتدا تحت نظر مشاوره قرار گیرید. چرا که بعضی از متقاضیان با وجود زیبا بودن فرم بینی خود ، همچنان قصد انجام عمل مجدد دارند. این موضوع ممکن است نشات گرفته از مشکلات روحی باشد.

افرادی که نیازمند جراحی بینی ترمیمی هستند !

  • متناسب نبودن فرم بینی با دیگر اجزای صورت

در گذشته جراحی فانتزی و نیمه فانتزی بینی بسیار رواج داشت. به گونه ای که در بعضی از موارد به تناسب چهره زیبا جو نیز توجه نمی شد. این موضوع گرچه در ابتدا ، زیبا و جالب به نظر می رسید اما بعد از مدتی سبب دل زدگی متقاضی شده و سبب می شود وی برای جراحی بینی ترمیمی در رشت مجدد نزد پزشک مراجعه کند.

  • تنفس نامناسب بعد از عمل

در صورتی که جراح بینی که اولین عمل زیبایی را انجام دهد ، به اندازه کافی به ساختمان بینی و عصب های آن آشنا نباشد ، ممکن است کمی از راه تنفس مراجعه کننده را مسدود کند که این موضوع برای وی بسیار آزاردهنده خواهد بود. مشکل مذکور ممکن است به دلیل زیاد کوچک کردن سوراخ بینی یا آسیب به راه تنفسی ، ایجاد شود.

  • نامتقارن شدن سوراخ بینی

متقارن کردن سوراخ های بینی کار حساسی است ؛ به گونه ای که در جراحی زیبایی بعضی از افراد این تقارن به طور کامل انجام نمی شود. اما در بعضی دیگر عدم تقارن سوراخ بینی به قدر زیاد است که زیبایی ظاهری تاثیر دارد ؛ در این صورت مراجعه کننده با یافتن پزشک معتبر و حرفه ای درصدد رفع این ایراد بر می آید.

  • از بین نرفتن کامل قوز بینی

گاهی جراح به طور کامل قوز بینی را برطرف نمی کند ؛ گاهی نیز بینی به اندازه ای بزرگ است که پزشک ، امکان برطرف کردن تمام قوز بینی را در یک جلسه جراحی ، ندارد. بنابراین فرد نیازمند دو جراحی می شود. گرچه چنین موردی نادر است ، اما گاهی جراحی بینی ترمیمی در رشت ، چنین دلیلی دارد.

  • انحراف در بینی و افتادگی نوک آن

انحراف در بینی ممکن است به دلیل جراحی نامناسب روی بینی یا عدم مراقبت های کافی بعد از جراحی باشد. در هر صورت این مشکل برای فرد زیبا جو ناراحت کننده است و وی را جهت انجام عمل بینی ترمیمی در رشت ، ترغیب می کند. اگر شما نیز به دلیل چنین موضوعی قصد انجام عمل ثانویه بینی دارید ، پیشنهاد می دهیم ، قبل از اقدام به عمل ، در خصوص پزشک انتخابی خود تحقیق بیشتری داشته باشید. همچنین مراقبت های بعد از جراحی را جدی بگیرید.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر شادی جوادی

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

بعد از انجام جراحی بینی ترمیمی در رشت رعایت نکات زیر لازم و ضروری می باشد و در نتیجه عمل ترمیمی بینی تاثیر زیادی می گذارد. از جمله مواردی که بعد از عمل باید مورد توجه قرار بگیرد به شرح زیر می باشد :

  • از کشیدن سیگار به مدت 3 هفته خودداری نمایید.
  • از خارج کردن هوا با فشار از طریق سوراخ های بینی ، اجتناب کنید.
  • از عینک زدن بعد از عمل بینی ، به مدت 4 هفته خودداری نمایید.
  • از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به جویدن ندارد. غذاهای نرم مثل سوپ و فرنی گزینه های مناسبی می باشد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

جراح چه نقشی در جراحی بینی ترمیمی دارد ؟

بسیاری از مشکلات جراحی که مورد بررسی قرار دادیم ، به دلیل عمل نامناسب بینی اتفاق می افتد. به همین دلیل اگر در مرحله اول در انتخاب جراح بینی دقت کرده باشید ، احتمال نیاز به جراحی بینی ترمیمی بسیار کمتر می شود. این موضوع در ارتباط با بهترین جراح بینی ترمیمی رشت ، اهمیت بیشتری دارد ؛ زیرا اگر روند روتوش بینی به درستی پیش نرود ، برای بار سوم لازم است خود را به تیغ جراح بسپارید. اینکه دکتر بینی ترمیمی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ، موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

ویژگی های بهترین جراح بینی ترمیمی رشت

در صورتی که به هر دلیل برای بار دوم تصمیم به انجام عمل بینی گرفتید ، لازم است تحقیقات زیادی را برای انتخاب دکتر عمل بینی ترمیمی خوب در رشت ، انجام دهید و نمونه کارهای عمل ترمیمی او را مشاهده کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به یاد داشته باشید که جراحی ثانویه بینی ، از جراحی اولیه بسیار پیچیده تر و دشوارتر می باشد. به همین علت باید در انتخاب جراح به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • تخصص و مهارت در جراحی بینی ترمیمی
  • نمونه کارهای موفق در این زمینه
  • تنوع در عمل بر اساس مشخص های هر فرد
  • دادن روحیه به بیمار برای انجام جراحی دوم
  • در اولویت قرار دادن سلامت بیمار
  • داشتن اخلاق حرفه ای
  • صبر و حوصله در مشاوره و راهنمایی کردن بیماران

آیا کجی بینی بعد از عمل را با جراحی بینی ترمیمی می توان اصلاح نمود ؟

گاهی ممکن است فرد بعد از انجام عمل زیبایی بینی با انحراف بینی مواجه شود که این مسئله موجب کج به نظر رسیدن بینی در ظاهر خواهد شد. ممکن است گاهی اوقات این کجی به تورم و التهابات ناشی از جراحی ارتباط داشته باشد و به فرد این تصور را بدهد که بینی او بعد از جراحی کج شده است. در صورتی که علت اصلی کجی بینی به تورم ارتباط داشته باشد ، به مرور زمان و در طی یک سال این کجی برطرف خواهد شد ؛ در غیر اینصورت برای اصلاح کجی بینی ، نیاز به انجام عمل بینی مجدد می باشد.

عمل ترمیمی بینی با هدف برداشتن گوشت اضافه !

ممکن است به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی جراح ، در برخی موارد شاهد فیبروز یا به اصطلاح عامیانه گوشت اضافه روی بینی بعد از جراحی باشیم که علت آن تولید بیش از اندازه بافت فیبروزی برای ترمیم زخم های جراحی از سوی بدن است. که این بافت ها ظاهر نامناسبی را به بینی می بخشند. به صورت طبیعی زمانی که قسمتی از بدن دچار زخم و آسیب می شود ، بافت های فیبروزی به التیام و ترمیم این زخم ها کمک می کنند اما اگر این بافت ها از حد طبیعی و نرمال بیشتر تولید شوند ، گوشت اضافه تشکیل خواهد شد. لازم است جراح به کمک ظرافت هایی که در ایجاد برش و تغییر بافت های بینی به کار می برد ، مانع بروز این نوع بافت ها شود. در صورت بروز این مشکل ، برای برطرف نمودن آن لازم است عمل ترمیمی بینی انجام شود.

روحیه خود را برای انجام عمل بینی مجدد حفظ کنید !

بیشتر بیماران زمانی که نتیجه مورد نظر خود را از انجام جراحی اولیه بینی کسب نمی کنند دچار افسردگی شده و روحیه خود را از دست می دهند و دیگر تمایلی به انجام جراحی مجدد ندارند. در حالی که شما با مراجعه به یک جراح بینی خوب در رشت می توانید زیبایی را به ظاهر خود باز گردانید و مشکلات ایجاد شده در فرم بینی را تا حد زیادی بهبود ببخشید ، مهم ترین مسئله در این زمینه حفظ روحیه می باشد. جراح ترمیمی بینی نیز لازم است با صبر و حوصله و با در نظر داشتن مشکلات ایجاد شده برای بیمار ، او را راهنمایی نماید. خوب است این نکته را به یاد داشته باشید که بینی شما قبلا دچار تغییراتی شده است ؛ از این رو برای جراحی بینی ترمیمی محدودیت های زیادی وجود دارد به همین دلیل باید انتظارات منطقی و واقع بینانه از نتیجه جراحی خود داشته باشید.

آیا جای بخیه های عمل بینی ترمیمی باقی می ماند ؟

اگر عمل بینی با دقت و ظرافت انجام شود و پوست بینی از ضخامت خوبی برخوردار باشد ، جای بخیه ها در طی 1 الی 3 ماه بعد از جراحی محو شده و از بین خواهند رفت. لازم است در این دوران مراقبت های بعد از عمل بینی را رعایت کرده ، جای بخیه های خود را تمیز نگه داشته و به صورت مرتب از پمادهای تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.

جراحی بینی ترمیمی در اصلاح چه مواردی تاثیرگذار است؟

در صورتی که رینوپلاستی ترمیمی انجام شود ، یک پزشک خوب در رشت می تواند به اصلاح موارد زیر بپردازد :

  • بینی کوتاه ، پیچ خورده ، نامتوازن ، منگنه ای ، بزرگ
  • رفع جای زخم
  • برطرف شدن ظاهر غیرطبیعی
  • ایجاد برآمدگی در بینی
  • مشکلات تنفسی
  • پل خمیده
  • نامتقارنی حفره های بینی

عمل بینی ترمیمی چه مدت به طول می انجامد ؟

معمولا رینوپلاستی ترمیمی نسبت به عمل ابتدایی طولانی تر می باشد ، زیرا در اکثر موارد برای ترمیم و اصلاح بینی به پیوند غضروف نیاز است که به مدت زمان پروسیجر اضافه می کند. این فرایند بسته به اصلاحات انجام شده ، ممکن است در حدود دو تا چهار ساعت به طول بینجامد. در واقع باید گفت این پروسه ترمیمی در حدود 30 تا 50 درصد عمل اولیه ، طول می کشد.

تفاوت جراحی بینی ابتدایی و ترمیمی

نسبت به تغییراتی که طی جراحی زیبایی بینی اولیه صورت گرفته است ، جراحی ترمیمی حساس تر شده و با ظرافت بالاتری انجام می شود. همچنین با توجه به این نکته که انتخاب و مراجعه به جراحی حاذق اهمیت بسزایی در نتیجه عمل دارد ، در جراحی اولیه ، ساختار داخلی و بیرونی بینی تغییر یافته است که بافت های آن تضعیف شده و از بین رفته اند. از این رو در جراحی ثانویه ، پزشک برای ترمیم بینی از بافت پیوندی استفاده می کند که عموما این بافت طبیعی بوده و از بدن بیمار گرفته می شود.

از چه نوع بیهوشی برای انجام عمل ترمیم بینی استفاده می شود ؟

به دلیل طولانی بودن مدت زمان عمل ثانویه نسبت به اولیه و پیشگیری از ناراحتی و استرس مراجعه کنندگان حین عمل ، جراحی بینی ترمیمی به صورت بیهوشی عمومی اعمال می شود. در مواردی که میزان ترمیم بینی بسیار جزئی باشد ، اصلاحات و تغییرات لازم توسط داروی بی حسی انجام می شود.

هزینه جراحی ترمیمی بینی در رشت

همانطور که می دانید ، هزینه عمل زیبایی به عوامل متعددی بستگی دارد این عوامل نظیر دستمزد پزشک ، میزان ایراد ، فرآیند پروسه ، کلینیک یا بیمارستان انتخابی و غیره بستگی دارد. اما در عمل ثانویه بینی ، میزان آسیب دیده شده بینی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. پیشنهاد می دهیم جهت اطلاع دقیق از هزینه پزشک مناسب خود را انتخاب کرده و بدین گونه از هزینه با برآورد موارد مختلف ، اطلاع یابید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در این مطلب اطلاعاتی از جراحی بینی ترمیمی در رشت در اختیار شما قرار دادیم اگر نیازمند اطلاعات تخصصی تر و گسترده تر هستید ، پیشنهاد می دهیم نزد پزشک مجرب بروید. اگر شما نیز قصد دارید ، عمل ثانویه بینی انجام دهید ، بهتر است در رابطه با این موضوع با پزشک خود مشورت کنید. دکتر شادی جوادی متخصص گوش ، حلق و بینی یکی از بهترین جراح های بینی رشت ، است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.