جراحی بینی طبیعی در رشت با رفع ایرادات بینی ، چهره زیباجو را به صورت کاملا نچرال ، زیباتر می کند. دنیای امروز ، دنیایی طبیعی با عمل های نامحسوس اما تاثیر گذار ، در زیبایی است. متقاضیان زیادی تمایل دارند بعد از انجام فرآیند رینوپلاستی در رشت ، فرم بینی و چهره شان حالت طبیعی خود را حفظ کند. این هدف آن ها نه تنها زیبایی متدام را برای آن ها ایجاد می کند، بلکه در حفظ سلامتی آن ها نیز بسیار اهمیت دارد. اگر برایتان سوال شده است که چگونه عمل زیبایی بینی با فرم طبیعی زیبایی متداوم و حفظ سلامت در پیش دارد ، به نکات گفته شده در ادامه این مقاله از دکتر شادی جوادی ، بهترین جراح بینی رشت ، توجه کنید. در ادامه این مطلب علاوه بر موارد گفته شده ، دیگر موارد حائز اهمیت در جراحی زیبایی بینی طبیعی گفته می شود.

جراحی بینی طبیعی - دکتر شادی جوادی

در جراحی بینی طبیعی چه ایراداتی برطرف می شود ؟

هر ایرادی که با استاندارد های زیبایی شناسی در تداخل باشد ، در عمل زیبایی بینی نچرال برطرف می شود. در پروسه زیبایی شناسی ، بهترین جراح بینی طبیعی در رشت ، زوایای بینی را مطابق با ابعاد کلی صورت ، همچنین اجزای جزئی آن بررسی می کند و سپس تغییرات لازم را انجام می دهد. مواردی که طی این بررسی برطرف می شوند ، شامل موارد زیر هستند :

  • رفع پهنای زیاد بینی
  • از بین بردن قوز در بینی
  • کوچک کردن حفره های بینی مطابق با استاندارد های زیبایی و سلامت
  • رفع افتادگی در نوک بینی
  • ایجاد تقارن در فرم کلی بینی

بزرگ کردن مجاری تفس (در صورتی که زیباجو در گذشته عمل بینی فانتزی انجام داده باشد و طی آن حفره های بینی بسیار کوچک شده باشند ، عمل مجدد جهت باز شدن حفره و تبدیل آن به سایز استاندارد انجام می شود.)

در جراحی بینی طبیعی ، رفع ایرادات بینی بر چه اساسی است ؟

در گذشته عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی با فرم فانتزی بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. به گونه ای که این پروسه زیبایی بدون درنظر گرفتن شرایط سلامتی و حتی زیبایی کلی صورت ، روی همه متقاضیان انجام می شد. اما به گذشت زمان و مواجه شدن با عوارض این فرآیند ، پزشکان متوجه شدند که تمام بینی ها با هر اندازه ای و تمام صورت ها با هر فرمی ، مناسب عمل بینی فانتزی نیستند. بدین ترتیب استاندارهای زیر جهت زیبایی طبیعی توام باسلامتی ایجاد شد به همین علت در جراحی بینی طبیعی در رشت با دکتر شادی جوادی فاکتورهای زیر در نظر گرفته می شود :

  • بررسی پهنای بینی با فاصله دو چشم از یکدیگر
  • چک زاویه بینی با لب
  • اندازه گیری فاصله نوک بینی با لب بالایی
  • اندازه گیری و ارتباط حفره های بینی از پایین تا بالا (اندازه حفره های بینی در پایین باید دو برابر اندازه آن ها در نوک بینی باشد.)
  • چک ارتفاع بینی از صورت
  • مقدار طول بینی
  • مقایسه پهنای بینی و ارتباط کلی آن ها با لب

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر شادی جوادی

تکنیک جراحی بینی طبیعی چیست؟

به طور کلی عمل بینی با بهره گیری از دو تکنیک انجام می شود . تکنیک باز و تکنیک بسته از روش های رینوپلاستی هستند. هر کدام از روش های گفته شده بسته به شرایط زیباجو و صلاحدید بهترین متخصص گوش و حلق و بینی رشت ، انتخاب می شوند و مزایا خود را رقم می زنند. اما جراحی بینی طبیعی در رشت با تکنیک باز بسیار بیشتر از روش بسته مورد استقبال اکثر جراحان قرار گرفته است.

به نوعی این روش شرایط ایمن تری ایجاد می کند و نوین تر از عمل بسته بینی ست. عمل بینی با روش باز ، دسترسی مستقیم برای جراح ایجاد کرده و بدین تریب احتمال بروز خطا را به شدت کم می کند . همچنین به دلیل دقت بالا و دسترسی کامل که تکنیک باز برای جراحان ایجاد می کند ، این روش در عمل های پیچیده تر بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در رینوپلاستی طبیعی نیز جهت ایجاد تقارن کامل و ساخت بهترین فرم بینی ، فرآیند با بهره گیری از تکنیک باز انجام می شود.

بینی ایده آل قالب مشخصی ندارد و برای هر فرد المان های زیبایی متفاوت است. بنابراین باید گفت نتیجه جراحی بینی طبیعی در رشت ، به تناسبات اجزای صورت هر فرد بستگی دارد . خوب است بدانید که ممکن است یک فرم بینی در صورت یک فرد کاملا بی نقص و ایده آل به نظر برسد ، در حالی که همان فرم بینی در چهره فرد دیگر غیر طبیعی و بد فرم جلوه کند. در حالت کلی بهترین جراحان زیبایی در حین عمل بینی طبیعی در رشت ، تناسبات صورت فرد را در نظر گرفته و با آگاهی بر علم زیبایی شناسی این جراحی را انجام می دهند.

مهم ترین دلیل انجام جراحی بینی طبیعی در رشت چیست ؟

زیبایی طبیعی توام با سلامتی از مهم ترین دلایل رینوپلاستی با سبک طبیعی است. چرا که گاهی پروسه عمل با فرم فانتزی به سلامت افراد آسیب می زند و در طولانی مدت نیز ممکن است احساس نازیبایی در زیباجو القا کند. در ادمه جهت درک بهتر این موضوع را با ایجاد مثالی شرح می دهیم.

تصور کنید خانم یا آقا زیباجو با فرم بینی بسیار بزرگ و حفره های بزرگ ، تقاضای رینوپلاستی فانتزی دارد. و جراح طبق خواسته زیبا جو و بدون درنظر گرفتن قوانین زیبایی شناسی و سلامت تنفس وی ، خواسته زیباجو را عملی می کند. در چنین شرایطی به دلیل زیاد کوچک شدن حفره های بینی ، راه تنفس مسدود شده و بدین ترتیب سلامت زیبا جو تا حدی از بین می رود.

چرا که افراد که حفره های بزرگ تری دارند ، جهت تنفس و سلامتی دستگاه های درونی نیاز دارند هوای بیشتری وارد بدن خون کنند. همچنین از آن جا که فرم بینی مطابق استاندارد کوچک نشده است ، با گذشت زمان ، فرم قوص دار و کوچک بینی و عدم تناسب آن با چهره زیباجو ، متقاضی را دلزده کرده و بدین ترتیب وی ناچار به جراحی ترمیمی بینی می شود. بنا بر این گفته ها جراحی بینی طبیعی در رشت با دکتر شادی جوادی ، زیبایی توام با سلامتی را برای متقاضیان این عمل به وجود می آورد.

مزایای جراحی زیبایی بینی طبیعی

  • ایجاد تناسب بیشتر در صورت
  • ظاهر شدن بیشتر زیبایی دیگر اجزای صورت (ایجاد تناسب کلی در صورت ، دیگر اجزای صورت را زیباتر نشان می دهد.)
  • زیبایی بیشتر
  • احساس اعتماد بنفس
  • بالا رفتن جایگاه اجتماعی (در ادامه بالارفتن اعتماد بنفس)

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر شادی جوادی

بهترین سن رینوپلاستی

پس از اتمام دوران بلوغ در دخترها و پسر ها ، امکان جراحی بینی طبیعی در رشت وجود دارد. اما قبل از این دوران به دلیل آن که هنوز بینی فرم اصلی خود را نشان نداده است و در حال تغییر شکل است ، این پروسه زیبایی انجام نمی شود. همچنین رینوپلاستی در افراد میان سال ، انجام می شود ؛ اما بهترین زمان انجام این فرآیند زیبایی ، در دهه دوم و سوم افراد است.

در دهه دوم و سوم زندگی ، سطح کلاژن سازی ، الاستیسیته و مواد مغذی و ترمیم کننده پوست همچنان بالا است. بدین سبب بعد از انجام پروسه ، فرم بینی بهتر جوش می خورد. در صورتی که در سنین بالاتر قصد انجام عمل زیبایی بینی دارند ، پییشنهاد می دهیم طبق دستور جراح بینی خوب در رشت ، قبل از انجام این فرآیند ویتامین های مورد نیاز را استفاده کرده و سپس به عمل بینی اقدام کنید.

چه تغییراتی در حین عمل بینی طبیعی روی بینی ایجاد می شود ؟

  • بزرگی و نامتقارن بودن بینی اصلاح می شود.
  • شکل بینی بهبود پیدا می کند.
  • قوز بینی برداشته می شود.
  • تیغه بینی صاف شده و یا قوس ملایمی در آن ایجاد می شود.
  • مشکلات ساختاری بینی که باعث اختلال در تنفس شده است ، تصحیح می شود.
  • در صورتی که بینی دچار شکستگی شده باشد ، اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی

اولین قدم برای دستیابی به نتیجه موفق از عمل بینی طبیعی ، مشاوره با بهترین جراح بینی رشت می باشد. هنگام ملاقات با پزشک می توانید انتظارات خود را بیان کنید و در مورد نتیجه نهایی با بهترین دکتر بینی طبیعی در رشت ، مشورت نمایید.

جراح در این جلسه بینی و ساختار آن را معاینه می کند و همچنین سایر اجزای صورت شما را آنالیز می کند و در مورد نحوه جراحی اطلاعاتی را به بیمار می دهد. می توانید نمونه کارهای جراح مورد نظر خود را ببینید و عکس های قبل و بعد از عمل آن ها را مقایسه کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا در مورد مهارت جراح و نحوه جراحی او به اطمینان برسید.

دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی به فرم طبیعی

بعضی از انواع بینی ها ، همچون بینی گوشتی ، به دلیل خصوصیاتی مانند پوست ضخیم بسیار و غیره مستعد تشکیل بافت اسکار می باشند. به همین دلیل در صورت جراحی بینی گوشتی به فرم طبیعی می بایست نکات مراقبتی که پزشک توصیه کرده را در دوره نقاهت به طور دقیق انجام دهید تا موجب سرعت روند بهبودی شوند.

از این رو احتمال ایجاد اسکار و اثر منفی بر نتیجه نهایی جراحی بینی طبیعی گوشتی افراد ، کاهش می یابد. در این دوره برای شخص در مصرف داروها و نیز مکمل های گیاهی ، محدودیت هایی در نظر گرفته می شود. همچنین درمان های ویژه ای همچون تزریق کورتون انجام می شود تا مانع از بروز کبودی ، تورم و بافت اسکار شده و درصورت وقوع درمان شود.

نحوه رفع انحراف سپتوم در جراحی بینی طبیعی

جراح در رینوپلاستی طبیعی ، تمایل بسیاری به حفظ  سپتوم بینی دارد. در صورت وجود برآمدگی  یا قوز ، برای فرم دهی ساختار بینی به صورت طبیعی ، از گرافت استفاده می کند. در رینوپلاستی بینی به فرم طبیعی ، رعایت فاصله استاندارد بین لب بالا و نوک بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است ، همان طور که در فرم طبیعی این فاصله در آقایان بیشتر از خانم ها می باشد در عمل بینی به شکل طبیعی نیز باید این استاندارد رعایت شود.

جراحی بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی

در صورتی که با انتخاب فرم مناسب بینی خود تردید دارید و نمی دانید کدام نوع آن مناسب تر است ، توصیه ما به شما این است که با دقت این قسمت از مقاله جراحی بینی طبیعی را مطالعه فرمایید.

متقاضیان در صورتی عمل بینی طبیعی را انتخاب می کنند که تنها طی این فرایند ، به برطرف کردن ایرادات و نقص های جزئی بینی خود بپردازند. همانطور که طی مقاله اشاره شد ، پزشک در این پروسیجر از ایجاد قوس در بینی و همچنین تغییرات اضافه تر پرهیز می کند. در این فرم از بینی به تغییرات زیاد نیاز نیست ؛ زیرا پزشک در بینی عمل بینی استخوانی تنها به رفع برآمدگی موجود در استخوان بینی می پردازد ، در بینی های گوشتی نیز به جهت ضخامت بالای پوست ، در ظاهر آن اصلاحات جزئی  ایجاد می شود.

پزشک در جراحی بینی نیمه فانتزی ، قوسی کم بر سطح بینی ایجاد می کند و نوک آن را در زاویه ای کمتر از بینی فانتزی ، سر بالا می کند. از این رو جراحی بینی مجدد در فرم نیمه فانتزی ، با چالش بیشتری نسبت به طبیعی همراه است و اغلب پزشک به گرافت گذاری یا پیوند غضروف در ترمیم نیمه فانتزی نیاز دارد. بنابراین باید بگوییم که اگر بینی فردی به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد ، در خصوص اینکه رینوپلاستی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی ، باید بگویم که بینی های طبیعی به دلیل نداشتن تغییرات زیاد در عمل قبلی ، گزینه بهتری می باشند.

در کل ، انتخاب فرم بینی ، ابتدا به سلیقه فرد بستگی دارد تا در صورتی که از نظر علم زیبایی شناسی پزشک کاندید مناسبی باشد ، رینوپلاستی به فرم مورد نظر انجام شود. از این رو با انتخاب یک پزشک حاذق ، حتما به توصیه های ایشان در جهت فرم مناسب بینی و تجربه ایشان کمک بگیرید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

دیگر تفاوت های جراحی بینی طبیعی و فانتزی

در این بخش می خواهیم مقایسه ای میان جراحی بینی طبیعی و فانتزی داشته باشیم . در نتیجه اطلاع از نکات زیر می‌ تواند برای شما مفید باشد :

بینی طبیعی

تورم : معمولاً در جراحی بینی طبیعی ، میزان تورم بعد از عمل نسبتا کمتر است ؛ زیرا جراحی برای تصحیح ایراداتی نظیر قوز ، پهنا و غیره انجام می‌ شود و تغییرات زیادی در ساختار اولیه بینی ایجاد نمی ‌شود.

بینی فانتزی

تورم : در نظر داشته باشید که تورم در جراحی بینی فانتزی بیشتر است و ایجاد آن به دلیل تغییرات بیشتر در ساختار بینی نظیر کوچک کردن بیش از حد یا قوس زیاد در نوک بینی است.

بینی طبیعی

دوران نقاهت : دوران نقاهت در جراحی بینی طبیعی کوتاه تر است ؛ زیرا تغییرات زیادی در ساختار بینی ایجاد نمی ‌شود و بینی زودتر به وضعیت اولیه خود باز می‌ گردد.

بینی فانتزی

دوران نقاهت : از آنجا که در بینی های عروسکی تغییرات در دامنه گسترده ای ایجاد می شود ، تورم ، التهابات و کبودی بیشتر بوده و پروسه درمان آن ها زمان بیشتری را می طلبد .

بینی طبیعی

مراقبت ‌های پس از عمل : معمولاً مراقبت‌ های پس از جراحی بینی طبیعی کمتر و ساده‌ تر است . اغلب بیماران پس از مدتی به وضعیت نسبتاً طبیعی خود باز می‌ گردند.

بینی فانتزی

مراقبت ‌های پس از عمل : در بینی های فانتزی نیز این موضوع وجود دارد ؛ اما ممکن است پزشک برای شما دارو های ضد التهاب و مسکن هایی تجویز کند تا از میزان تورم تا حجم زیادی کاسته شود .

البته تمام نکات گفته شده می‌ توانند بسته به نحوه انجام جراحی ، تخصص جراح ، ویژگی‌ های بینی و وضعیت هر فرد متفاوت باشند . برای اطمینان و داشتن اطلاعات دقیق ‌تر ، مشورت با جراح پلاستیک و مطالعه دقیق در نتیجه نهایی مهم است.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و عروسکی

یکی از مهم ترین تفاوت های جراحی بینی طبیعی و عروسکی ، زاویه میان نوک بینی و لب فوقانی می باشد ، این زاویه در عمل بینی فانتزی بین 100 تا 105 درجه می باشد و در مدل طبیعی ، بین 90 تا 95 درجه می باشد. سوراخ بینی در رینوپلاستی طبیعی ، خیلی کوچک نمی شود اما در مدل فانتزی بیش از حد طبیعی ، اما در حد استاندارد ، کوچک می شود. در مقابل در فرایند طبیعی ، نباید نوک بینی بیش از حد ، سربالا باشد که این امر در عمل زیبایی بینی به فرم فانتزی ، بسیار سربالا است.

ویژگی بهترین جراح بینی طبیعی

با توجه به اینکه انتخاب یک جراح ماهر ، تاثیر شگرفی در نتایج به دست آمده از جراحی بینی طبیعی به وجود می آورد ، لذا در ادامه ، به تمام موارد در خصوص مشخصه های جراح بینی خوب می پردازیم :

  • برای یک جراح متبحر ، با اهمیت ترین مسئله ، ابتدا باید ، حفظ سلامت بیمار باشد.
  • پزشک باید وجدان کاری بالایی داشته باشد و منافع مالی برایش در مرحله آخر باشد.
  • در جلسه ویزیت با بیمار ، به طور کامل ، بینی متقاضی توسط متخصص بررسی و معاینه شود.
  • در صورتی که فردی انتظارات نامعقول از نتیجه جراحی داشته باشد و از لحاظ جسمی و روحی ، آمادگی کاملی نداشته باشد ، از جراحی بینی طبیعی آن صرفنظر کند و بیمار را متقاعد کند که پس از انجام این پروسیجر از نتیجه مطلوبی برخوردار نمی شود.
  • برای داوطلب ، آزمایشات ضروری پیش از عمل را تجویز کند.
  • با دقت به انتظارات بیمار گوش فرا دهد و تمامی سوالات مراجعه کنندگان را با آرامش پاسخ دهد.
  • از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد که از دیدن نمونه کارهای ایشان و میزان رضایت بیماران پزشک منتخب می توانید از صحت این موضوع اطلاع یابید.

هزینه عمل بینی طبیعی در رشت

هزینه جراحی بینی طبیعی با توجه به شرایط بینی داوطلب و همچنین تخصص جراح بستگی دارد پزشک در جلسه ویزیت ، بینی بیمار را بررسی می کند تا بداند بینی مراجعه کننده به طور همزمان ، به عمل دیگری نیاز دارد یا خیر. برآورد هزینه عمل بینی طبیعی به علاوه موارد بالا ، به قیمت بیمارستان ، آزمایشات انجام شده ، تیم جراحی ، هزینه‌های جانبی و غیره نیازمند است که در روز مشاوره مبلغ نهایی به شخص اعلام می شود.

 

سوالات متداول جراحی بینی طبیعی

  • آیا عمل بینی طبیعی موجب تنگی نفس می شود ؟

در صورتی که جراح تبحر و مهارت لازم را داشته باشد و بافت بینی بیش از حد دستکاری نشود ، بیمار بعد از جراحی دچار هیچ مشکلی در تنفس نخواهد شد.

  • انجام جراحی بینی طبیعی قبل از بارداری بهتر است یا بعد از بارداری ؟

بارداری تاثیری در نتیجه عمل بینی نمی گذارد. بنابراین می توان قبل و یا بعد از زایمان و دوره شیردهی برای انجام عمل بینی اقدام نمود.

  • عمل بینی طبیعی چقدر زمان می برد ؟

مدت زمان جراحی به مشکلات بینی بستگی دارد و برای هر فرد متفاوت است اما به صورت میانگین این جراحی بین 1.5 تا 2 ساعت زمان می برد.

  • آیا با انجام جراحی بینی طبیعی ، فرم بینی تغییر نمی کند ؟

متاسفانه این تصور اشتباه وجود دارد که افرادی که بینی خود را به فرم طبیعی جراحی می کنند بعد از عمل بینی آن ها تغییری پیدا نمی کند ؛ این در حالی است که در طی پروسه رینوپلاستی به فرم طبیعی تلاش می شود بینی به نحوی جراحی شود که عملی بودن آن به راحتی برای هر شخصی قابل تشخیص نباشد.

در واقع زمانی که شما به تصاویر قبل و بعد از انجام جراحی بینی طبیعی در رشت افراد نگاه کنید ، متوجه تغییرات ایجاد شده در فرم بینی خواهید شد. در این پروسه فرم کلی بینی حفظ می شود ، اما مشکلات و نواقص بینی برطرف شده و سایز بینی نیز تا حدودی کوچک تر از قبل می شود و به این ترتیب بینی در تناسب با سایر اجزای صورت قرار خواهد گرفت که در نهایت به زیبایی و جذابیت بیشتر چهره می افزاید.

  • چرا مردان طرفدار جراحی بینی طبیعی هستند ؟

از آنجایی که در نتیجه این جراحی ، بینی قوس چندانی پیدا نمی کند و سایز بینی خیلی کوچک نمی شود و بینی به اندازه مشخصی تغییر پیدا می کند ، بعد از انجام این فرایند ، بینی نیز فرم طبیعی خود را حفظ نموده و کاملا با سایر اجزای صورت هماهنگی پیدا می کند و به این ترتیب جذابیت های چهره مردانه حفظ شده و این در حالی است که فرم صورت آن ها حالت مصنوعی یا زنانه پیدا نخواهد کرد ؛ به همین دلیل می توان گفت جراحی بینی طبیعی برای مردان گزینه ایده آل تری به شمار می آید و طرفداران بسیاری دارد.

  • میزان تورم بینی بعد از عمل بینی طبیعی چقدر است ؟

همانطور که بیان شد در طی این پروسه بافت های بینی تغییر زیادی پیدا نمی کنند ، از این رو معمولا میزان کبودی و تورم بعد از جراحی نسبت به افرادی که عمل بینی فانتزی انجام می دهند کمتر است. با این حال تنها نوع جراحی موثر نبوده و مواردی مثل جنس پوست ، شرایط بدنی افراد ، تخصص و مهارت پزشک و همچنین میزان پیچیدگی و تنکنیک های به کار برده شده در عمل ، در میزان تورم بعد از جراحی نقش دارد.

  • چه زمانی فرم بینی در جراحی طبیعی مشخص می شود ؟

در عمل بینی طبیعی در رشت ، ضخامت پوست از مهم ترین مولفه هایی است که در پیدایش فرم نهایی بینی تاثیر گذار است. همچنین مراقبت های بعد از جراحی در روند بهبودی تاثیر زیادی می گذارد. بینی بعد از برداشتن اسپیلنت بیشترین تورم را دارد و بزرگتر از حالت عادی خود دیده می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای دیدن نتیجه نهایی حداقل 6 ماه صبر کنید. تورم در بینی های گوشتی با پوست ضخیم تا 1 سال می تواند ادامه داشته باشد.