جراحی بینی فانتزی ، فرآیندی است که در طی آن فرم بینی بسیار کوچک می شود. همچنین طول ، ارتفاع و عرض آن تا حد زیاد کاهش پیدا می کند. در این پروسه نوک بینی با لب زاویه 105 درجه تشکیل می دهد . این در حالی است که در فرم طبیعی یا نیمه فانتزی ، نوک بینی با لب زاویه 95 درجه دارد. افراد زیادی به دلیل ویژگی های ظاهری علاقه زیادی به عمل بینی با فرم فانتزی دارند. به همین دلیل در این مقاله از دکتر شادی جوادی ، بهترین جراح بینی رشت به بررسی این موضوع به صورت کامل پرداخته شده است. در ادامه نمونه کارهای عمل بینی فانتزی در رشت نیز قرار داده شده است.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر شادی جوادی

 

تکنیک های جراحی بینی فانتزی در رشت

به طور کلی جراحی فانتزی بینی در رشت تحت دو تکنیک کاملا متفاوت انجام می شود :

  • تکنیک باز
  • تکنیک بسته

هر کدام از این روش ها بسته به ویژگی ها ، معایب و مزایا ، توسط پزشک انتخاب می شوند. اما در ادامه هر یک از این تکنیک ها را بررسی کرده و بهترین آن را برای عمل زیبایی بینی با فرم فانتزی معرفی می کنیم.

عمل بینی فانتزی به روش باز در رشت

متد باز جراحی بینی فانتزی به ترتیب مراحل زیر انجام می شود :

  • ابتدا بهترین جراح بینی رشت ، متقاضی را به یک روش بیهوشی ، بیهوش می کند.
  • پس اطمینان از عدم هوشیاری متقاضی ، بهترین جراح زیبایی بینی در رشت ، بین دو حفره بینی برش کوچکی ایجاد می کند. این برش اجازه دسترسی پزشک به ساختمان بینی را می دهد. بعد از این برش باز ، جراح با دید مستقیم ، عملیات تغییر فرم را انجام می دهد.
  • برای تغییر فرم ، استخوان بینی برش داده شده و فرم بینی سوهان کشی می شود.
  • تمام تغییرات لازم از جمله بالا بردن نوک بینی ، کوچک کردن پهنا ، حفره های بینی کوتاه کردن ارتفاع و طول آن انجام می شود.
  • پس از اتمام تغییرات ، پوست روی استخوان جدید قرار گرفته و بخیه می خورد.

عمل بینی فانتزی با روش بسته

گرچه متد بسته ، روش مناسبی برای جراحی بینی فانتزی در رشت نیست ، اما به طور کلی این متد به ترتیب موارد زیر انجام می شود :

  • ابتدا با یک روش بیهوشی ، متقاضی هوشیاری خود را از دست می دهد.
  • حفره بینی به وسیله ابزار پزشکی بالا نگه داشته شده و بدین سبب دسترسی غیر مستقیم با دید غیر مستقیم برای پزشک فراهم می شود.
  • بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در رشت ، از داخل حفره بینی و با ایجاد برش درون حفره آن ، تغییرات را اعمال می کند.

بهترین تکنیک برای جراحی بینی فانتزی در رشت

برای تبدیل فرم معمولی بینی که احتمالا قوز دارد و اندازه آن نسبتا بزرگ است ، به بینی فانتزی که اندازه آن بسیار کوچک است و قوس زیادی نیز دارد ، کار پیچیده ای است ؛ از این رو نیازمند تغییرات گسترده است. این تغییرات قطعا نیازمند دسترسی و دید مستقیم دارد. چنین دسترسی توسط عمل بینی فانتزی به روش باز مهیا است.

ویژگی های بینی فانتزی

خانم ها و حتی برخی آقایان به دلیل ویژگی های ظاهری فرم فانتزی ، تمایل به خلق چنین فرمی در صورت خود هستند. این ویژگی ها شامل موارد زیر هستند :

  • حفره های بینی بسیار کوچک است.
  • قوس زیادی در بینی وجود دارد.
  • نوک بینی بالا است.
  • تیغه بینی بسیار نازکی دارد.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر شادی جوادی

چه کسانی نمی توانند کاندیدای جراحی بینی فانتزی در رشت باشند ؟

حتما تا به این جای مقاله متوجه شده اید که برای خلق فرم فانتزی ، نیازمند تغییرات زیادی هستیم. طبیعی است که این حجم از تغییرات در هر صورت و با هر ویژگی مناسب نباشد. خوشبختانه امروز قوانین زیبایی شناسی و همچنین استاندارهای سلامتی ، بررسی دقیقی می شود. طبق این بررسی ها کسانی که دارای ویژگی های زیر هستند ، امکان جراحی بینی فانتزی در رشت با دکتر شادی جوادی را ندارند :

  • اندازه کلی بینی خیلی بزرگ باشد.
  • حفره های بینی سایز خیلی بزرگی دارد.
  • بینی متقاضی گوشتی است.
  • دیگر ابعاد صورت متقاضی نسبتا بزرگ هستند.
  • بینی کوچک ، تناسبی با دیگر اجزای صورت متقاضی ندارد.

توجه به نکاتی که در بالا گفته شد ، علاوه بر خلق فرم مناسب بینی برای صورت متقاضی ، سلامتی وی را نیز حفظ می کند. بدین ترتیب پیشنهاد می دهیم برای انتخاب مناسب ترین فرم بینی ، قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را جویا شوید. ممکن است پزشک جراحی بینی طبیعی یا نیمه فانتزی را برای شما مناسب تر ببیند.

جراحی بینی فانتزی با لیزر

امروزه با توجه به پیشرفت های پزشکی و همچنین کاربردهای بالای لیزر در زمینه جراحی ، انواع شکاف های ایجاد شده در جراحی بینی ، باید گفت که عمل زیبایی بینی با لیزر تنها جنبه تبلیغی داشته و امکان پذیر نیست. کاربرد لیزر فقط در برش پوست امکان پذیر می باشد و تاثیری در پروسه رینوپلاستی ندارد. برخی از متقاضیان بر این گمانند که جراحی بینی با متد بسته ، همان عمل با لیزر است ، اما در حقیقت هیچ کدام از جراحی های زیبایی بینی با لیزر صورت نمی گیرد و تبلیغات مربوط به جراحی زیبایی بینی عروسکی با لیزر کاملا کذب است. این پروسیجر در همه جا حتی خارج از ایران با استفاده از دو روش باز و بسته انجام می شود. مواردی که در آن از لیزر استفاده می شود شامل  :

  • ایجاد برش روی بینی
  • از بین رفتن آکنه های موجود در روی پوست
  • نازکی نسبی بعضی از پوست های ضخیم

تفاوت جراحی بینی فانتزی با نیمه فانتزی

  1. جراحی بینی نیمه فانتزی ، قوس کمتری در بینی ایجاد می شود.
  2. حفره های بینی کوچک می شود اما نه در حدی که فرم عروسکی بگیرد.
  3. اندازه بینی ، به مقدار استاندارد تری کوچک می شود.
  4. فرم نیمه فانتزی نسبت به فانتزی ، طبیعی تر جلوه می کند.

نکاتی درباره جراحی بینی عروسکی

  1. ساختار بینی برای عمل فانتزی بینی ، اعم از استخوان و غضروف آن باید به اندازه کافی مستحکم باشد.
  2. نازک بودن پوست بینی ، در ایجاد ظرافت و خلق فرم عروسکی نقش بسزایی دارد.
  3. افرادی که اعضای صورت کوچکی دارند ، کاندیدای مناسبی برای ایجاد فرم فانتزی هستند.
  4. اعمال فشار زیاد برای فانتزی کردن بینی ، می تواند به سلامت شما آسیب برساند. حتی در طولانی مدت ممکن است سبب نارضایتی شما از فرم شود. چرا که جراح بینی خوب در رشت ، با توجه قواعد و قوانین خاص فرم بینی را انتخاب و تغییرات را اعمال می کند ؛ لذا بهتر است در فرم نهایی با پزشک به توافق برسید.

عوارض جراحی بینی عروسکی

  • اگر بینی به اندازه زیادی کوچک شود ، می تواند تنفس را برای زیباجو سخت کند.
  • در صورتی که پزشک متبحر ، این پروسه را انجام دهد ، احتمال از دست رفتن حس بویایی بعد از جراحی بینی فانتزی وجود ندارد.
  • گاهی به دلیل عدم انتخاب پزشک زبده ، فرم بینی کاملا قرینه نمی شود.
  • ممکن است فرم دلخواه زیباجو ایجاد نشود.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر شادی جوادی

 

عمل بینی فانتزی استخوانی

با توجه به ویژگی هایی که برای بینی فانتزی ذکر کردیم ، می توان به این نتیجه رسید که جراحی بینی استخوانی به فرم فانتزی ، نتایج خوبی را در بر دارد ؛ زیرا ساختار محکم این نوع بینی ، دست پزشک را برای ایجاد قوس باز می گذارد .

عمل بینی فانتزی مردانه

ممکن است بسیاری از پسران جوان و مردان تمایل داشته باشند تا بینی آن ها به فرم فانتزی جراحی شود. اما اغلب جراحان در رابطه با جراحی بینی فانتزی مردانه نکات مهمی را در نظر می گیرند که به شرح زیر است :

  • انجام جراحی بینی عروسکی برای همه افراد مناسب نمی باشد.
  • به دلیل کوچک کردن بینی در این روش امکان تغییر بینی در آینده بسیار سخت می باشد.
  • تناسبات چهره باید در نظر گرفته شود به نحوی که جذابیت های مردانه حفظ شود.
  • فاصله مناسبی بین لب ها و نوک بینی ایجاد شود و بینی بیش از حد سربالا نشود.

جراحی بینی طبیعی بهتر است یا فانتزی

این موضوع تا حد زیادی به فرم و جنس بینی و همچنین نظر بیمار بستگی دارد. با توجه به سلایق بیمار و همچنین نوع ضخامت پوست ، استحکام غضروف و سایر اعضای صورت ، با مشورت جراح بینی ، بهترین فرم بینی برای جراحی بینی انتخاب می شود. برای مثال ببینی های طبیعی بیشتر مناسب چهره مردان و بینی های گوشتی بوده در حالی دختران جوان و بینی های استخوانی که خواستار تغییرات زیادی در چهره خود هستند ، از جراحی بینی فانتزی نتیجه بهتری می گیرند.

چگونه جراح مناسب را برای جراحی بینی فانتزی در رشت انتخاب کنیم

نخست باید اطلاعات خود را درباره این عمل زیبایی افزایش دهید ، سپس هنگامی که اطلاعات شما کامل شد می توانید دید کامل تری نسبت به این پروسه داشته باشید. با داشتن این دانایی راحت تر نتیجه دلخواه خود را می یابید ، که شما را در یافتن جراح مناسب یاری خواهد کرد. با مشورت با دوستان و آشنایان و حتی گشتن در اینترنت می توانید بهترین نمونه ها و جراح ها را بیایبد و بهترین جراح بینی فانتری و مدل دلخواه خود را به راحتی پیدا کنید.

برای بررسی بهتر پزشک به سایت او مراجعه کنید و سوابق ، نمونه کارها و تجربیات او را مشاهده نمایید. سپس به مطب دکتر بروید و درباره جراحی با او صحبت کنید تمام خواسته ها و انتظارات خود را به وضوح برای او شرح دهید. بعد از بررسی نوع بینی ، ساختار کلی آن و خواسته های بیمار جراح یک تصویر کلی از نتیجه قابل دست یابی به شما نشان می دهد.

ورم پس از عمل بینی فانتزی

به طور کلی در طول جراحی بینی فانتزی انتظار می رود که ، در سطح گسترده و وسیعی بر روی بافت ها تغییراتی اعمال شود. از این رو باید این مطلب را در نظر گرفت که التهاب بعد از این پروسیجر در قیاس با رینوپلاستی طبیعی ، شدت بیشتری پیدا می کند. البته باید گفت پزشک متبحر برای تسریع و کمک به روند کاهش تورم بعد از جراح بینی فانتزی ، توصیه هایی به بیماران ارائه می دهد که در موارد زیر به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم :

  • قرار دادن کمپرس یخ در محل عمل به ویژه روزهای اولیه
  • بالاتر قرار دادن  سر از بدن در زمان استراحت و خواب
  • کم کردن میزان مصرف نمک و ادویه های تند در تغذیه روزانه
  • نوشیدن روزانه آب به مقدار کافی
  • نپرداختن بیماران به فعالیت های پر فشار و تند قبل از بهبودی کامل
  • چسب زدن به بینی را در مدت زمان تعیین شده و طبق آموزش های جراح انجام دهید.
  • استعمال دخانیات و مشروبات الکلی در ایجاد ورم بعد از عمل زیبایی بینی فانتزی تاثیر بسزایی می گذارد پس سعی کنید به مدت 1 ماه قبل و بعد از این پروسیجر مصرف آن را کنار بگذارید.
  • با پیاده روی سبک ، گردش خون بهتر می شود و از ورم بیش از حد در دوره نقاهت جلوگیری می شود.

هزینه جراحی بینی فانتزی

قیمت عمل بینی عروسکی به عوامل مختلفی مانند میزان تخصص و تبحر پزشک ، میزان تغییرات اعمال شده در بینی ، موقعیت جغرافیایی مطب ، هزینه کلینیک یا بیمارستان ، دستمزد دکتر بیهوشی و غیره که توسط متخصص در روز مشاوره به طور دقیق به مراجعه کننده ارائه می شود. این هزینه در افراد مختلف متفاوت می باشد به همین جهت قیمتی واحد نمی توان برای تمام افراد ارائه داد.

تاثیر ضخامت پوست در نتیجه جراحی بینی فانتزی

بینی های اشخاص مختلف ، مشخصه های متفاوتی دارند. از این رو میزان ضخامت پوست از ویژگی هایی مهمی است که در همه یکسان نیست و در نتیجه عمل می تواند تاثیر شایانی ایجاد کند. همان طور که می دانید در رینوپلاستی به فرم عروسکی ، تغییرات بسیاری اعمال می شود که در نهایت بینی مراجعه کننده کوچک و قوس دار شود. حال اگر این عضو بویایی ، پوستی ضخیم داشته باشد ، چه می شود؟ با قرار گرفتن پوست ضخیم بر ساختار جدید و اصلاح شده بینی ، احتمال مشاهده نشدن تغییرات اعمال شده بعد از عمل ، زیاد است. اصولا بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوستی ضخیم به فرم فانتزی عمل نمی شوند.

اقدامات قبل از عمل بینی فانتزی

رعایت اقدامات پیش از جراحی بینی فانتزی در کسب نتایج مطلوب تاثیر بسزایی دارد و داوطلبان با رعایت این اقدامات می توانند نتیجه خوبی از این پروسیجر را کسب کنند. به همین جهت متقاضیان رینوپلاستی فانتزی ، قبل از عمل می بایست مراقبت های زیر را رعایت کنند  :

  • مراجعه کننده باید انتظارات و خواسته هایش از عمل را ، به طور کامل در جلسه مشاوره برای جراح بازگو نماید.
  • انتظارات واقع گرایانه ای بعد از جراحی بینی فانتزی داشته باشد.
  • آزمایش های تجویز شده قبل از رینوپلاستی را باید به طور دقیق انجام دهد.
  • مصرف آسپرین ، پروفن و غیره را حداقل به مدت 2 هفته پیش از جراحی بینی عروسکی کنار بگذارد ، زیرا مصرف این داروها باعث اختلال در گردش خون و افزایش خونریزی می شوند.
  • از مصرف مواد مخدر نیکوتین دار و سیگار 2 هفته قبل از این پروسیجر به طور کامل پرهیز نماید.
  • نوشیدنی های الکل دار نیز برای داوطلبان عمل بینی فانتزی ، به مدت 2 هفته پیش از جراحی ممنوع می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی عروسکی در رشت

در طول دوره ریکاوری بیمار باید مقدار ادویه های مورد استفاده در رژیم غذایی خود را کاهش دهد یا به کلی حذف کند. برای بهبود سریع تر بهتر است دراز بکشید و دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا سطح بینی شما از بدن بالاتر باشد. این کار را هنگام خواب نیز انجام دهید ؛ زیرا بسیار کمک می کند و باعث کاهش کبودی و تورم ناشی از عمل می گردد. همچنین پیشنهاد می شود تا چند روز بعد از جراحی بینی غذاهای نرم مصرف کنید. کسانی که این جراحی را انجام داده اند باید از حضور در محل های شلوغ اجتناب کنند ؛ زیرا باعث افزایش احتمال وارد شدن فشار به بینی می گردد. استفاده از هرگونه عینک و آفتاب گرفتن تا مدتی بعد از عمل ممنوع است ، اما استفاده از لنز هیچ مشکلی ندارد.

چرا پس از جراحی بینی عروسکی فین کردن ممنوع می باشد ؟

خارج کردن محتویات درون بینی با فشار ، تاثیری نامطلوب در نتیجه این پروسه زیبایی می گذارد ، به همین جهت تمامی پزشکان فین کردن را به مدت 3 تا 4 هفته بعد از عمل بینی ممنوع کرده اند. این کار علاوه بر شدید کردن درد ، موجب جا به جا شدن ساختار جدید بینی ، همچنین خونریزی نواحی تنظیم شده در بینی و از بین رفتن نتیجه مطلوب رینوپلاستی می کند. بعد از رینوپلاستی به جهت التهاب موقتی بافت داخل بینی ، گرفتگی در مجاری این عضو ایجاد می شود که این امر ، بیمار را به فین کردن در جهت باز شدن مجاری تنفسی تحریک می کند. در نهایت باید بگوییم که در این مدت برای پیشگیری از این فرایند بهتر است از شستشوی بینی برای تنفس بهتر کمک بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با جراحی بینی فانتزی

آیا از روی یک عکس می توان بینی را شبیه به آن جراحی کرد ؟

هر شخصی ویژگی های ظاهری مخصوص به خودش را دارد و لازم است فرم بینی جراحی شده در تناسب با صورت شخص باشد. عکس ها تنها به جراح کمک می کند تا متوجه انتظارات و خواسته مراجعه کننده خود شود.

آیا بدون جراحی امکان کوچک کردن بینی وجود دارد ؟

تنها راه دائمی کوچک کردن بینی و اصلاح مشکلات بینی ؛ عمل زیبایی بینی می باشد و از نظر علمی هیچ روش دیگری تا کنون ثابت نشده است.

چه غذاهایی موجب ترمیم غضروف بینی بعد از جراحی بینی فانتزی می شود ؟

مصرف مواد غذایی نظیر ویتامین سی ، برنج قهوه ای ، حبوبات ، آجیل ، چای سبز ، تخم مرغ ، ژلاتین ، پنیر ، انار از جمله مواردی هستند که به ترمیم غضروف بینی کمک زیادی می کند.

آیا جراحی بینی فانتزی در رشت برای خانم های باردار انجام می شود ؟

جراحی بینی عروسکی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و استفاده از داروی بیهوشی ممکن است روی جنین تاثیر بگذارد به همین علت به خانم های باردار اجازه عمل بینی عروسکی داده نمی شود. البته در صورتی که قبل از 21 روزگی جنین ، بیهوشی اتفاق بیفتد مشکلی ایجاد نخواهد شد ؛ زیرا بعد از 21 روز اندام های جنین شکل می گیرد.

چه مدت بعد از جراحی فانتزی بینی ممکن است سوراخ های بینی متقارن نباشند ؟

بعد از جراحی ممکن است تورم در یک سمت بینی بیشتر از سمت دیگر باشد و همین موضوع موجب نامتقارن دیده شدن بینی و سوراخ های آن شود. به همین علت بهتر است تا یک سال صبر کنید در صورتی که این مشکل برطرف نشد برای ترمیم و اصلاح مشکلات بینی اقدام نمایید.

چه بینی هایی مناسب عمل بینی فانتزی است ؟

بینی های استخوانی بهترین گزینه برای رینوپلاستی فانتزی هستند. برعکس بینی های استخوانی ، بینی های گوشتی به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای فرم عروسکی یا همان فانتزی نیستند.

نکته !

عوارض گفته شده ، عارضه های بلند مدتی بود که در اثر انتخاب پزشک اشتباه ایجاد می شود. در پی این عوارض متقاضی نیازمند جراحی بینی ترمیمی می شود. اما هنگامی که زیباجو در انتخاب بهترین جراح بینی فانتزی در رشت ، دقت کافی داشته باشد ، نه تنها با هیچ یک از این عوارض مواجه نمی شود ، بلکه از زیبایی ایجاد شده نیز لذت می برد.