جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، فرآیندی است که در طی آن فرم بینی زیباتر شده و با اجزای صورت بیشتر متناسب می شود. فطرت زیباجو انسان به دنبال زیبایی است ؛ بنابراین طبیعی است که اگر شخصی در بینی خود نقصی دارد ، برای زیباتر شدن و لذت بیشتر از تناسب اجزای صورت خود دست به تغییر ظاهر خود از راه استاندارد و البته علمی بزند. دکتر شادی جوادی ، بهترین جراح بینی در رشت با انجام عمل بینی با کمک علم توانسته به احساس زیبایی درونی افراد پاسخگو باشد و با انجام فرآیندی ، زیبایی توام با سلامتی در زیباجویان به وجود بیاورد. اما نکته ای که در فرآیند این عمل زیبایی حائز اهمیت است ، چگونگی انجام این پروسه ، مزیت های آن ، انواع تکنیک های این پروسه و تمام اطلاعاتی است که در نتیجه پروسه عمل تاثیر می گذارد. بدین منظور در ادامه اطلاعات کاملی در رابطه با رینوپلاستی در اختیار خوانندگان این مطلب قرار می دهیم.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر شادی جوادی

 

مواردی که در این مقاله بررسی می شوند ، شامل اطلاعات زیر هستند :

  • رینوپلاستی چگونه انجام می شود ؟
  • جراحی بینی در بینی های گوشتی چه نتیجه ای دارد ؟
  • عمل زیبایی بینی در بینی های استخوانی چگونه است ؟
  • مزایای جراحی زیبایی در بینی چیست ؟

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به طور کلی تحت دو تکنیک باز و بسته انجام می شود. تکنیکی که امروزه در پروسه عمل بینی بیشتر مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است ، جراحی بینی به روش باز است ؛ با این حال ، گاهی بسته به شرایط بیمار ، میزان پیچیدگی یا سادگی عمل و صلاحدید دکتر جوادی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی رشت ، ممکن است از جراحی بینی به روش بسته نیز استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر در ادامه توضیحات کاملی از هر دو تکنیک ارائه می دهیم.

جراحی بینی به روش باز

همانطور که از اسم این تکنیک مشخص است ، پوست بینی در این روش شکافته یا باز می شود. بعد از ایجاد برش در حدفاصل میان دو حفره بینی (ناحیه کلوملا) پزشک امکان دسترسی و دید کامل به ساختار بینی ، دارد. بنابراین می تواند بدون آسیب به عصب های دماغ یا فرم آن ، پروسه زیبایی و جذابیت را آغاز کند. بعد از ایجاد تغییرات لازم در حین عمل بینی و اطمینان از زیبایی و سلامتی متقاضی ، پوست در روی بینی قرار گرفته و بخیه می شود.

جراحی بینی به روش بسته

از نام تکنیک بسته نیز می توان تا حدودی به فرآیند آن آگاه شد. در این تکنیک ، بهترین دکتر بینی رشت یک ابزار پزشکی مخصوص داخل حفره بینی کرده و با کمک آن پوست بینی را از داخل جدا می کند و در بالا نگه می دارد. طی این اقدام ، بهترین جراح بینی در رشت ، می تواند از درون بینی و به صورت غیرمستقیم تغییراتی در ساختمان بینی انجام دهد. از آن جا که در این روش از جراحی زیبایی بینی دسترسی کامل جراح فراهم نشده است ، از این تکنیک در جراحی زیبایی بینی ، تنها برای تغییرات جزئی استفاده می شود.

جراحی بینی گوشتی

بینی ها از نظر ساختار به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. ویژگی های بینی گوشتی عبارتند از :

  • پوست ضخیم
  • غضروف و استخوان نرم
  • نوک پهن و گوشتی

بهترین دکتر بینی رشت ، بینی گوشتی را متفاوت با بینی استخوانی عمل می کنند ؛ در واقع دماغی که گوشتی باشد یک مرحله بیشتر از دماغ استخوانی عملیات دارد. بینی های گوشتی عموما با روش باز عمل می شوند در طی این پروسه ، علاوه بر اجرای تمام مراحل این تکنیک ، هنگام فرم دهی بینی ، غضروف ها و استخوان های نرم با هدف استحکام سازی و افزایش قدرت ، روی هم قرار گرفتی و فرم دهی می شوند. این اقدام که در سال های اخیر به پروسه عمل بینی گوشتی اضافه شده است از افتادگی نوک بینی و بازگشت پذیر آن جلوگیری می کند.

  • نکته !

با توجه به جراحی متفاوت بینی گوشتی ، می توان گفت حین عمل اقدامات لازم جهت عدم بازگشت پذیری فرم بینی انجام می شود و بدین ترتیب در دنیای امروز نیازی به نگرانی جهت بازگشت پذیر فرم بینی گوشتی خود نباشید. جهت اطمینان خاطر بیشتر تنها کافی است به دکتر شادی جوادی ، بهترین جراح زیبایی بینی در رشت که بسیارحاذق و متبحر است ، مراجعه کنید.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر شادی جوادی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای استخوان سخت ، قوز بینی و پوست بسیار ناز هستند. در طی جراحی زیبایی بینی استخوانی ، قوز بینی برطرف شده ، فرم بینی متناسب با دیگر اجزای صورت کوچک می شود و حفره بینی به اندازه ای که به سلامت تنفس زیباجو آسیب نزد کوچک می شود. جراحی دماغ استخوانی نیز ، عموما با تکنیک بسته انجام می شود.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر شادی جوادی

مزایای رینوپلاستی

عمل زیبایی بینی با ایجاد تناسب بیشتر زیبایی خانم ها و آقایان را دوچندان می کند. بدین سبب با افزایش زیبایی اعتماد بنفس افراد و در پی آن ارتباط اجتماعی آن ها نیز بالا می رود. گرچه ارتباط اجتماعی تا حدی به درون انسان ها و توانایی آن ها نیز بستگی دارد ، اما گاهی درونی ارزشمند ، به دلیل عدم زیبایی کافی نادیده گرفته می شود. بدین ترتیب اگر شما نیز به دنبال زیبایی بیشتر هستید ، پیشنهاد می دهیم با انجام جراحی زیبایی بینی استاندارد ، نزد پزشکی متبحر ، خواسته خود را عملی کنید.

تنفس بعد از جراحی زیبایی بینی

بسیاری از افراد تصور می کنند بعد از جراحی زیبایی بینی ، به مشکلات تنفسی دچار می شوند و یا برخی این باور را دارند که با انجام عمل بینی ، مشکلات تنفسی آن ها برطرف خواهد شد. خوب است بدانید که اختلال در تنفس به انحراف تیغه میانی و یا مشکلات دریچه بینی مربوط می شود که می توان در حین عمل جراحی آن را برطرف نمود. همچنین گرفتگی و خشکی گاه می تواند مشکلاتی را در تنفس بیماران ایجاد کند که این نوع گرفتگی ها عموما گذرا است. بعد از انجام عمل زیبایی بینی نیز ، به دلیل تورم در بافت های بینی به خصوص در هفته های اول ، در تنفس افراد اختلال ایجاد می شود که با گذشت زمان و از بین رفتن تورم این مشکل برطرف خواهد شد. البته لازم به ذکر است که زخم ها طبیعی که در پروسه جراحی ایجاد می شود نیز خود می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی در افراد شود.

نکاتی درباره تنفس بعد از جراحی زیبایی بینی

توضیحات دکتر شادی جوادی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در رشت :

  • همانطور که اشاره شد بسیاری از مشکلات تنفسی به دلیل تورم و اثرات جانبی جراحی بوده و بعد از مدتی بهبود پیدا می کند.
    بعد از جراحی لازم است با استفاده از اسپری یا قطره بینی سدیم کلراید داخل بینی خود را تمیز کنید. زیرا مخاط و مواد خارجی جمع شده در داخل بینی می تواند تنفس را مسدود کند.
  • برای برطرف کردن ورم خارجی و دیواره داخلی بینی که موجب تنگ شدن مجرای تنفسی شده است ، می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در صورتی که مشکلات تنفسی شما بعد از جراحی زیبایی بینی برای مدت طولانی باقی بماند ، ممکن است علت آن تضعیف مجرای تنفسی ، تنگ و باریک شدن بیش از حد استخوان بینی و دیواره های جانبی بینی باشد. در صورتی که تغییرات به درستی در مجرای درونی و سوراخ های بینی ایجاد نشود ، در پروسه نفس کشیدن اثر می گذارد ، که در این صورت برای برطرف کردن این مشکل لازم است عمل جراحی ترمیمی انجام شود.

ورم بعد از عمل بینی

ورم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی به مرور از بین خواهد رفت. میزان ورم بینی در هفته اول بعد از جراحی در شدیدترین حالت قرار دارد که طبیعی است. ممکن است به دلیل تورم ، ظاهر بینی حتی نسبت به قبل عمل ، بدتر به نظر برسد و این مسئله در افراد موجب ناراحتی و نگرانی شود. اما لازم است بعد از جراحی صبور باشید ؛ زیرا این تورم موقتی بوده و با برطرف شدن ورم بینی می توانید نتایج حاصل از جراحی را مشاهده کنید. برای کاهش ورم بینی توصیه می شود :

  • از مصرف نمک و ادویه ها پرهیز کنید.
  • از آناناس و آب کرفس استفاده کنید.
  • از چسب بینی استفاده نمایید.
  • از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید.
  • می توانید طبق آموزش های داده شده ، ماساژ بینی انجام دهید.

ورم نوک بینی بعد از عمل

عمده تغییرات جراحی بینی ، در نوک بینی ایجاد می شود. به همین دلیل میزان تورم در نوک بینی بسیار زیاد است به همین علت مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ورم نوک بینی کاهش پیدا کند.